Skip to content
narrow screen wide screen auto screen măreşte mărimea textului micşorează mărimea textului Default font size

Tenis amator Iasi

porno sex izle porno izle kiralik oto kiralik araba kiralik araç title="sexshop" target="_blank">sexshop title="sex shop" target="_blank">sex shop title="Şişme Bebek" target="_blank">Şişme Bebek kopek egitimi baby stroller reviews massage chair reviews water softener reviews cookware sets fish finder reviews blenders reviews
Sâmbătă, 16 Iulie 2011 19:10

Regulamentul jocului de tenis de camp

REGULAMENT TENIS DE CAMP

SCORUL INTR-UN GAME

Game-ul standard

Scorul intr-un game standard se tine dupa cum urmeaza cu scorul servantului anuntat primul:

Niciun un punct — “zero”

Primul punct — “15”

Al doilea punct — “30”

Al treilea punct — “40”

Al patrulea punct — “Game” cu exceptia cazului in care fiecare jucator / echipa a câstigat trei puncte si scorul va fi “Egalitate”

Dupa “Egalitate” scorul va fi “Avantaj” pentru jucatorul / echipa care a câstigat urmatorul punct.

Daca acelasi jucator / echipa câstiga de asemenea urmatorul punct, acel jucator / echipa câstiga “Game”-ul; daca jucatorul / echipa adversa câstiga urmatorul punct, scorul este din nou “Egalitate”. Un jucator / echipa trebuie sa câstige doua puncte consecutive imediat dupa “Egalitate” pentru a câstiga “Game”- ul.

 

Tie-break

In tie-break, scorul se tine “Zero”, “1”, “2”, “3”, etc.

Primul jucator / echipa care câstiga sapte puncte câstiga “Game”-ul si “Set”-ul, cu conditia sa fie o diferenta de doua puncte fata de oponent(tii). Daca este necesar, tiebreak- ul va continua pâna aceasta diferenta este realizata. Jucatorul care urmeaza la serviciu va servi primul punct al tie-break-ului. Urmatoarele doua puncte va servi oponentul(tii) (la dublu jucatorul echipei adverse care urmeaza la serviciu). Dupa aceasta fiecare jucator / echipa va servi alternativ câte doua puncte pâna la sfârsitul tie-break-ului (la dublu, alternanta la serviciu in fiecare echipa va continua in aceeasi ordine ca in timpul acelui set). Jucatorul / echipa a carui rând a fost sa serveasca primul in tie-break va fi primitor in primul game al setului urmator.

 

SCORUL INTR-UN SET

Exista diferite moduri de a tine scorul intr-un set. Cele doua moduri principale sunt “Advantage Set” si “Tie-break Set”. Oricare mod poate fi folosit cu conditia ca cel care va fi folosit sa fie anuntat inaintea competitiei. Daca este folosit “Tie-break set” trebui de asemenea anuntat daca setul decisiv va fi jucat ca “Tie-break Set” sau “Advantage Set”. a. “Advantage Set” Primul jucator / echipa care câstiga sase game-uri câstiga acel “Set”, cu conditia sa fie o diferenta de doua game-uri fata de oponent(ti). Daca este necesar, setul va continua pâna aceasta diferenta este realizata. b. “Tie-break Set” Primul jucator / echipa care câstiga sase game-uri câstiga acel “Set”, cu conditia sa fie o diferenta de doua game-uri fata de oponent(ti). Daca scorul este 6 — 6 se va juca un tiebreak.

 

SCORUL INTR-UN MECI

Un meci poat fi jucat dupa sistemul “cel mai bun din 3 seturi” (un jucator / echipa trebuie sa câstige 2 seturi ca sa câstige meciul) sau dupa sistemul “cel mai bun din 5 seturi” (un jucator / echipa trebuie sa câstige 3 seturi ca sa câstige meciul).

 

SERVANT & PRIMITOR

Jucatorii / echipele vor sta de-o parte si alta a fileului. Servantul este cel care pune mingea in joc pentru primul punct. Primitorul este jucatorul care este gata sa returneze mingea servita de catre servant.

 

ALEGEREA PARTII DE TEREN SI A SERVICIULUI

Alegerea partii de teren si alegerea de a fi servant sau primitor in primul game va fi decisa de o tragere la sorti ininte de inceperea incalzirii. Jucatorul / echipa care câstiga tragerea la sorti poate alege:

a. Sa fie servant sau primitor in primul game al meciului, caz in care oponentul(tii) va alege partea de teren pentru primul game al meciului; sau b. Partea de teren pentru primul game al meciului, caz in care oponentul(tii) va alege sa fie servant sau primitor in primul game al meciului;

sau c. Sa ceara oponentului(lor) sa aleaga din posibilitatile de mai sus.

 

SCHIMBAREA PARTII DE TEREN

Jucatorii trebuie sa schimbe partea de teren la sfârsitul primului, al celui de-al treilea si la fiecare urmator numar impar de game-uri al fiecarui set. De asemenea jucatorii trebuie sa schimbe partea de teren la sfârsitul fiecarui set in afara cazului in care numarul de game-uri din acel set este par, caz in care jucatorii vor schimba partea de teren la sfârsitul primului game al setului urmator. Intr-un tie-break jucatorii trebuie sa schimbe partea de teren dupa fiecare sase puncte.

 

MINGEA IN JOC

In afara cazului in care este anuntata o greseala la serviciu (“fault”) sau o rejucare (“let”) mingea este in joc din momentul in care servantul loveste mingea si ramâne in joc pâna la deciderea punctului.

MINGEA ATINGE O LINIE

Daca o minge atinge o linie, se considera ca a atins terenul delimitat de acea linie.

MINGEA ATINGE O ANEXA PERMANENTA

mingea in joc atinge o anexa permanenta dupa ce a atins terenul corect, jucatorul care a lovit mingea câstiga punctul. Daca mingea in joc atinge o anexa permanenta inainte de a atinge terenul, jucatorul care a lovit mingea pierde punctul.

 

ORDINEA LA SERVICIU

La sfârsitul fiecarui game standard, primitorul va deveni servant si servantul va deveni primitor pentru game-ul urmator. La dublu, echipa care urmeaza sa serveasca in primul game al fiecarui set va hotari care din jucatori va servi in acel game. In mod similar, inaintea inceperii celui de-al doilea game oponentii lor vor hotari care jucator va servi in acel game. Partenerul celui care a servit in primul game va servi in al treilea game iar partenerul celui care a servit in al doilea game va servi in al patrulea. Aceasta alternanata va continua pâna la terminarea setului.

 

SERVICIUL

Imediat inainte de a incepe miscarea de serviciu, servantul trebuie sa se afle in repaus cu ambele picioare in spatele (adica mai departe de fileu decât) liniei de fund si intre extensiile imaginare ale semnului de mijloc si liniei laterale. Atunci servantul va arunca mingea din mâna in orice directie si va lovi mingea cu racheta inainte ca mingea sa atinga pamântul. Miscarea de serviciu este terminata in momentul când racheta jucatorului loveste sau rateaza mingea. Un jucator care poate folosi doar o mâna are voie sa foloseasca racheta pentru aruncarea mingii

 

EXECUTAREA SERVICIULUI

Când serveste intr-un game standard servantul trebuie sa stea alternativ in spatele jumatatilor terenului, incepând cu jumatatea dreapta a terenului in fiecare game. Intr-un tie-break serviciul se va executa alternativ din spatele jumatatilor terenului, cu primul serviciu din jumatatea dreapta a a terenului. Mingea servita trebuie sa treaca peste fileu si sa atinga careul de serviciu diagonal opus inainte de a fi returnata de primitor.

GRESEALA DE PICIOR

In timpul miscarii de serviciu, servantul nu va:

a. Schimba pozitia mergând sau alergând, doar usoare miscari ale picioarelor fiind permise;

sau b. Atinge cu oricare din picioare linia de fund;

sau c. Atinge cu oricare din picioare suprafata din afara extensiei imaginare a liniei laterale;

sau d. Atinge cu oricare din picioare extensia imaginara a semnului de mijloc. Daca servantul incalca aceasta regula este o “GRESEALA DE PICIOR”

 

GRESEALA LA SERVICIU

Serviciul este gresit (fault) daca:

a. Servantul incalca regulile 16, 17 sau 18;

sau b. Servantul rateaza mingea in incercarea de a o lovi; sau c. Mingea servita atinge o anexa permanenta, un bat de simplu sau stâlp de fileu inainte de a atinge terenul;

sau d. Mingea atinge servantul sau partenerul servantului, sau orice obiect de imbracaminte sau echipament al servantului sau partenerului acestuia.

 

AL DOILEA SERVICIU

Daca primul serviciu a fost gresit (fault), servantul va servi din nou, fara intârziere din spatele aceleiasi jumatati de teren de unde a fost servit primul serviciu gresit, in afara cazului in care primul serviciu s-a executat din jumatatea de teren gresita.

 

CÂND SE SERVESTE & PRIMESTE

Servantul nu va servi pâna când primitorul nu este gata de joc. In orice caz, primitorul trebuie sa joace in ritmul rezonabil al servantului si sa fie pregatit sa primeasca intr-un timp rezonabil de când este gata servantul. Primitorul care incearca sa returneze serviciul este considerat gata de joc. Daca se demonstreaza ca primitorul nu a fost gata de joc serviciul nu poate fi anuntat ca gresit.

 

REJUCAREA LA SERVICIU

Un serviciu se rejoaca daca:

a. Daca mingea servita atinge fileul, chinga sau banda si este in alta privinta buna sau daca, dupa ce atinge fileul, chinga sau banda, atinge primitorul sau partenerul primitorului sau orice lucru pe care il poarta sau il tine inainte de a atinge terenul;

sau b. Mingea este servita când primitorul nu este gata de joc. In cazul unei rejucari, acel serviciu nu trebuie considerat, iar servantul trebuie sa serveasca din nou, dar un serviciu rejucat nu anuleaza o greseala la serviciu anterioara.

 

REJUCAREA

In toate cazurile când se decide o rejucare, cu exceptia rejucarii la al doilea serviciu trebuie rejucat intreg punctul.

 

JUCATORUL PIERDE PUNCTUL

Punctul este pierdut daca:

a. Jucatorul face doua greseli consecutive la serviciu;

sau b. Jucatorul nu returneaza mingea in joc inainte de a cadea de doua ori consecutiv;

sau c. Jucatorul returneaza mingea in joc in asa fel incât loveste pamântul sau un obiect in afara terenului corect;

sau d. Jucatorul returneaza mingea in asa fel incât, ininte de a cadea, loveste o anexa permanenta;

sau e. Jucatorul in mod deliberat conduce sau prinde mingea in joc pe racheta sau o atinge deliberat cu racheta mai mult de o data;

sau f. Jucatorul sau racheta, indiferent daca este in mâna jucatorului sau nu, sau orice poarta sau tine jucatorul atinge fileul, stâlpii de fileu / bete de simplu, coarda sau cablul metalic, chinga sau banda sau terenul adversarului in orice moment când mingea este in joc;

sau g. Jucatorul loveste mingea inainte de a trece fileul;

h. Mingea in joc atinge jucatorul sau orice poarta sau line jucatorul, cu exceptia rachetei;

sau i. Mingea in joc atinge racheta când nu este tinuta de jucator;

sau j. Jucatorul schimba in mod deliberat forma rachetei in timp ce mingea este in joc;

sau k. La dublu când ambii jucatori ating mingea in timp ce o returneaza.

 

O RETURNARE BUNA

Este o returnare buna daca:

a. Daca mingea atinge fileul, stâlpii / betele de simplu, coarda sau cablul metalic, chinga sau banda, cu conditia sa treaca peste oricare din ele si sa loveasca suprafata de joc in terenul corect;

sau b. Dupa ce mingea in joc loveste suprafata de joc in interiorul terenului corect, sare sau este dusa de vânt inapoi peste fileu, iar jucatorul se intinde peste fileu si joaca mingea in terenul correct;

sau c. Mingea este returnata prin exteriorul stâlpilor sau al betelor de simplu, atât peste cât si sub nivelul partii superioare a fileului, chiar daca atinge stâlpii sau betele de simplu, cu conditia sa loveasca suprafata de joc in interiorul terenului corec;

sau d. Mingea trece pe sub coarda sau cablul metalic intre batul de simplu si stâlpul de fileu adiacent fara sa atinga fileul, coarda sau cablul metalic sau stâlpul de fileu si loveste suprafata de joc in terenul corect;

sau e. Racheta jucatorului trece peste fileu dupa ce jucatorul a lovit mingea in partea sa de teren si loveste suprafata de joc in terenul corect;

sau f. Jucatorul loveste mingea in joc, care loveste o alta minge care statea pe suprafata de joc in terenul corect.

 

INCOMODARE

Daca un jucator este incomodat in a juca punctul de o actiune deliberata a adversarului(lor), acel jucator va câstiga punctul. In orice caz, punctul trebuie rejucat daca un jucator este incomodat in a juca punctul de o actiune neintentionata a adversarului(lor) sau de ceva in afara controlului jucatorului (neincluzând o anexa permanenta).

 

CORECTAREA ERORILOR.

Erorile descoperite trebuie corectate dupa cum urmeaza:

a. Intr-un game standard sau tie-break, daca un jucator serveste din jumatatea gresita a terenului, eroarea trebuie corectata imediat ce a fost descoperita si servantul va servi din jumatatea corecta de teren in concordanta cu scorul. O greseala la serviciu facuta inainte de descoperirea erorii va ramâne valabila.

b.Intr-un game standard sau tie-break, daca jucatorii sunt in partile de teren gresite, eroarea trebuie corectata imediat ce a fost descoperita si servantul va servi din jumatatea corecta de teren in concordanta cu scorul.

c.Daca intr-un game standard un jucator servette in afara rândului jucatorul care trebuia sa serveasca va servi de indata ce eroarea este descoperita. Daca s-a incheiat un game inainte sa se descopere eroarea ordinea la serviciu va ramâne cea modificata. O greseala la serviciu facuta de oponent(ti) inainte de a se descoperi eroarea nu va ramâne valabila. La dublu, daca partenerii aceleiasi echipe servesc in afara rândului o greseala la serviciu facuta inainte de descoperirea erorii va ramâne valabila.

d.Daca un jucator servette in afara rândului intr-un tie-break si eroarea este descoperita dupa ce un numar par de puncte au fost jucate, eroarea trebuie corectata imediat. Daca eroarea este descoperita dupa ce un numar impar de puncte au fost jucate ordinea la serviciu va ramâne cea modificata. O greseala la serviciu facuta de oponent(ti) inainte de a fi descoperita eroarea nu va ramâne valabila. La dublu, daca partenerii aceleiasi echipe servesc in afara rândului o greseala la serviciu facuta inainte de descoperirea erorii va ramâne valabila.

e.Intr-un game standard sau tie-break la dublu, daca este o eroare in ordinea primirii, aceasta va ramâne modificata pâna la terminarea game-ului in care a fost descoperita eroarea. La urmatorul game in care vor fi primitori in acel set partenerii isi vor relua ordinea initiala la primire.

f.Daca din greseala la scorul de 6-6 este inceput un tie-break si initial era convenit ca setul sa fie “advantage set”, eroarea va fi corectata imediat daca numai un punct a fost jucat. Daca eroarea este descoperita când al doilea punct este in joc, setul va continua ca “tie-break set”.

g.Daca din greseala la scorul de 6-6 este inceput un game standard când initial era convenit ca setul sa fie “tiebreak set”, eroarea va fi corectata imediat daca numai un punct a fost jucat. Daca eroarea este descoperita când al doilea punct este in joc, setul va continua ca “advantage set” pâna când scorul ajunge la 8-8 (sau un numar par mai mare), când se va juca un tiebreak.

h. Daca din greseala un “advantage set” sau “tie-break set” este inceput, când initial era convenit ca setul decisiv sa fie un “tie-break decisiv”, eroarea va fi corectata imediat daca numai un punct a fost jucat. Daca eroarea este descoperita când al doilea punct este in joc setul va continua fie pâna ce un jucator / echipa câstiga 3 game-uri (si prin urmare setul) fie pâna scorul ajunge 2-2, când un “tie-break decisiv” trebuie jucat. In orice caz, daca eroarea este descoperita dupa inceperea celui de-al cincilea game, setul va continua ca “tie-break set”.

i. Daca mingile nu sunt schimbate in succesiunea corecta, eroarea trebuie corectata atunci când jucatorul / echipa care ar fi trebuit sa serveasca cu mingi noi este urmatorul indreptatit sa serveasca intr-un nou game. Ulterior mingile trebuie schimbate in asa fel incât numarul de game-uri dintre schimburile de mingi sa fie cel initial stabilit. Mingile nu trebuie schimbate in timpul unui game.

 

JOCUL CONTINUU

Ca principiu, jocul trebuie sa fie continuu, din clipa in care incepe meciul (când este pus in joc primul serviciu al meciului) pâna când se termina. a. Intre puncte, un maximun de 20 de secunde sunt permise. Când jucatorii schimba partea de teren la sfârsitul unui game, un maximum de 90 de secunde sunt permise. Oricum, dupa primul game al fiecarui set si in timpul unui tie-break jocul trebuie sa fie continuu si jucatorii trebuie sa schimbe partea de teren fara timp de odihna. La sfârsitul fiecarui set va fi o pauza de set de maximum 120 de secunde. Timpul maxim incepe din momentul in care se termina un punct pâna când primul serviciu este lovit pentru urmatorul punct. Organizatorii de circuite profesioniste au dreptul de a aplica pentru aprobarea ITF de a extinde cele 90 de secunde admise când jucatorii schimba partea de teren la sfârsitul unui game si cele 120 de secunde admise la pauza de set.

b. Daca, din motive in afara controlului jucatorului, imbracamintea, incaltamintea sau echipamentul necesar (excluzând racheta) este stricat si necesita o inlocuire, jucatorului si poate fi acordat un timp suplimentar rezonabil pentru a remedia problema.

c. Nu se va acorda timp suplimentar unui jucator pentru a-si recupera conditia fizica. In orice caz, un jucator suferind de o problema medicala tratabila are dreptul la o pauza medicala de trei minute pentru tratarea acelei probleme medicale. Un numar limitat de pauze de toaleta / schimbare de tinuta poate fi permisa, daca este anuntat inainte de competitie.

d. Organizatorii competitiei pot acorda o pauza de odihna de 10 minute daca este anuntat inainte de competitie. Aceasta pauza de odihna poate avea loc dupa al treilea set intr-un meci disputat dupa sistemul “cel mai bun din 5 seturi sau dupa al doilea set intr-un meci disputat dupa sistemul “cel mai bun din 3 seturi. e. Timpul de incalzire trebuie sa fie de maximim 5 minute, in afara cazului in care organizatorii competitiei au decis altfel.

Login to post comments
sus
http://www.canakkaleruhu.org http://www.vergimevzuati.org http://www.finansaldenetci.com http://www.securityweb.org http://www.siyamiozkan.org http://www.fatmaozkan.com http://www.sgk.biz.tr http://www.denetci.gen.tr http://www.bagimsizdenetim.biz.tr http://www.mevzuat.biz.tr http://www.security.biz.tr http://www.sorgulatr.com http://www.kanunlar.biz http://www.prsorgu.net http://www.sirabul.com http://www.emekliol.org http://www.coklupagerank.com http://www.coklupagerank.net http://www.coklupagerank.org http://www.prsorgu.org http://www.scriptencode.com http://www.sirabul.net http://www.sirabul.org http://www.sitenizanaliz.com http://www.seoisko.com http://www.seomavi.com http://www.scriptencode.net http://www.scriptencode.org http://www.seo.mavi1.org http://www.mavi1.org http://www.siyamiozkan.com.tr http://www.mavideniz1.org http://www.mavideniz.gen.tr http://www.17search17.com http://www.siyamiozkan.com http://www.vergi.gen.tr http://www.prsorgu.org http://www.seoisko.net http://www.seoisko.org http://www.ukashhizmet.com http://www.ukashmavi.com http://www.sirabulucu.net http://www.kanuntr.com http://www.kanuntr.org http://www.kanuntr.net http://www.kananlartr.com http://www.kananlartr.org http://www.kananlartr.net http://www.haberbul.org http://www.iskoseo.com http://www.iskoseo.net http://www.iskoseo.org http://www.siyamiozkan.net